FROM EUROPE TO JAPAN

04/07/2014




Jelikož jsem letos končila sedmý a závěrečný ročník ZUŠ ve výtvarném oboru, musela jsem udělat absolventskou práci. Od začátku jsem věděla, že to budou nějaké šaty, ale dlouhou dobu (no prakticky celé jedno pololetí) jsem neměla žádný vzletný nápad. Múza mě políbila až při hodině dějepisu někdy v půlce února :D. Probírali jsme Průmyslovou revoluci ve Velké Británii, já se u toho nudila a raději jsem ilegálně skládala origami jeřába. Když v tom mě to napadlo: proč nespojit Japonsko a Velkou Británii - mé dvě nejoblíbenější země? Navíc v tom je krásný kontrast: pod Průmyslovou revolucí si většina lidí představí špínu, ale v Japonsku většinou vidíme zenově čistou architekturu. A nápad byl na světě. Vytvořila jsem tedy dvoje šaty: Industry dress a Kimono dress.



Industry dress

Jsou ošklivé. To přiznám hned, ale rovnou říkám, že skutečně mají být ošklivé :D. Byl to záměr od začátku. Industry dress symbolizují bídu života na ulici, znečištěnou Průmyslovou revoluci. Jsou ušité z pevné khaki bavlněné látky z IKEA :D. Látka se pořád párala -_- . Ačkoliv to není na fotce vidět jsou u výstřihu přišité rezavé hřebíky a na jedné straně jsou rozpárané a sešité nerezovým drátkem. Vzadu se zapínají na nerezovou sponu.

Kimono dress

Moje zatím nejlépe (a nejrovněji) ušité šaty! :D Jsou ušité z bůh ví čeho - na výtvarce říkali, že je to snad nějaký ubrus. Ostatně, ta látka je z výtvarky tudíž nemám o jejím původu a složení nejmenší ponětí. Šilo se z ní překvapivě dobře na to jak byla neforemná a tuhá. Na zádech a na dolním lemu kimona je namalovaný jemný stříbrný motiv evokující větve stromů. Patří k tomu také ozdobný pás obi, taktéž malovaný a ještě starorůžové tílko se stříbrným motivem vln. Na šatech jsem pracovala asi 14 dní a chvílema jsem měla pocit, že to zabalím :D

Obraz

Původě ty šaty měla dohromady pojit povídka, ale nakonec jsem se rozhodla pro obraz, protože povídka nepatří tolik do výtvarného umění, jako spíš do dramatického. Nechala jsem se inspirovat Pietem Mondrianem, který zde zastupuje Evropské malířství. V jednotlivých černě orámovaných polích se nacházejí různé Japonskem inspirované motivy, které se objevují i na šatech. V úplném středu je hora Fuji, symbol Japonska. 

Vernisáž výstavy byla 11. června a můžu říct, že jsem s tím spokojená :)...jenom bych možná k tomu kimonu přišila ještě rukávy :D.


Photos: by Eva Pincová

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a message